O programie
„Aktywna tablicaSPE 2024” - to kolejna edycja rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno - komunikacyjnych (TIK).
Program wspiera wyrównywanie szans edukacyjnych oraz umożliwia stworzenie w placówkach edukacyjnych przestrzeni do naukii stymulowania rozwoju młodzieży z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz korzystających z pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Miło nam poinformować, że naszej szkole udało się pozyskać dofinansowanie. W jego ramach zakupione zostały m. in. pomoce dydaktyczne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi do nauki matematyki (program MATŚwiat), języka polskiego (program Dysleksja Pro), zestaw do terapii logopedycznej (programy wspierające terapię logopedyczną Logopedia Pro, profesjonalne mikrofony, słuchawki nauszne do ćwiczeń słuchowych), specjalistyczny program multimedialny przeznaczony do terapii dzieci z autyzmem SPEKTRUM AUTYZMU PRO, program wspierający rozwój emocjonalno – społeczny dla dzieci w wieku 6 – 10 lat MOC EMOCJI i 10 – 15 lat MOC EMOCJI Pro, 2 laptopy do pracy nauczycieli terapeutów, 2 telewizory interaktywne oraz 2 tablety.
Zakupione pomoce dydaktyczne są świetną pomocą w codziennej pracy naszych nauczycieli. Przede wszystkim stanowią jednak doskonałe wsparcie dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami oraz z różnymi zaburzeniami rozwojowymi, utrudniającymi prawidłowy proces uczenia. Wspomagają uczniów w procesie terapii procesów komunikacji oraz wymagających terapii logopedycznej lub pedagogiczno - psychologicznej.
Wraz ze złożeniem wniosku o udział w Programie, szkoła zobowiązała się do zrealizowania następujących zadań:
- uczestniczeniu przez wskazaną grupę nauczycieli szkoły podstawowej w konferencjach i szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu;
- uczestniczeniu przez przynajmniej jednego nauczyciela szkoły podstawowej w międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu, w tym:
- udziale w co najmniej trzech spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli,
- zorganizowaniu w szkole w ramach uczestnictwa w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, co najmniej dwóch lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu,
- dzieleniu się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami przez udostępnianie w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, w szczególności opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK, przykładów dobrych praktyk;
- wyznaczeniu szkolnego e-koordynatora do koordynowania działań w zakresie stosowania TIK w szkole oraz powołaniu nauczycielskich zespołów samokształceniowych, które wspierają dyrektora szkoły i nauczycieli w zorganizowaniu pracy szkoły z wykorzystaniem TIK;
- wykorzystywaniu TIK na zajęciach edukacyjnych prowadzonych w każdym oddziale szkoły biorącej udział w Programie, w wymiarze co najmniej 5 godzin zajęć edukacyjnych średnio w każdym tygodniu nauki w każdym roku szkolnym realizacji Programu począwszy od dnia zainstalowania i uruchomienia pomocy dydaktycznych;
- przedstawieniu organowi prowadzącemu szkołę podstawową sprawozdania z realizacji zadań wynikających z udziału w Programie;
- wypełnianiu ankiet oraz udziale w badaniach na potrzeby przeprowadzenia ewaluacji Programu.