„Matematyka jest drzwiami i kluczem do nauki.“
Roger Bacon
Dzień Matematyki kierowany jest do wszystkich! Nawet tych , którzy myślą że jej nie lubią.
Zaproponowane w tym dniu przez nauczycieli matematyki zadania w szkole w Gorzkowicach nie wymagały wiedzy matematycznej – wystarczył otwarty umysł i chęć do zabawy matematyką.
Rozwiązywanie zadań i łamigłówek matematycznych miało sprawić uczniom przyjemność, a nie być kolejnym testem.
W popularyzowanie i celebrowanie Dnia Matematyki włączyli się wszyscy uczniowie naszej szkoły.
Uczniowie klas 1- 3 rozwiązywali quiz matematyczny przygotowany przez starszych kolegów. Odpowiadali na pytania dotyczące m.in. obliczeń kalendarzowych, zegarowych, własności liczb i figur. Najmłodsi członkowie naszej społeczności uczniowskiej otrzymali kolorowanki z motywami matematycznymi.
Uczniowie klas czwartych wzięli udział w konkursie plastycznym „Matematyka wokół nas”.
Uczniów klas piątych w świat liczby Pi wprowadził prezentowany na lekcji matematyki film „ Ludolfina, tajemnicza liczba Pi”. Dowiedzieli się kto i kiedy ją odkrył oraz jak Ludolfina znalazła się w kosmosie. Rozwiązywali również rebusy matematyczne.
Szóstoklasiści rywalizowali w turnieju „Zainwestuj w matematykę”. Zadania wiązały tematycznie matematykę z inwestycjami oraz przybliżały wiele pojęć dotyczących giełdy, spółek i indeksów giełdowych, kursów akcji oraz inflacji. Największymi znawcami giełdy i inwestycji okazali się członkowie reprezentacji klasy 6c: Bartosz Foksowicz, Adam Trzebiński i Adam Merk.
Wszystkie podjęte w szkole w Gorzkowicach inicjatywy związane z obchodami Dnia Matematyki miały pokazać uczniom jasną stronę nauki tego przedmiotu.