• KARTKA URODZINOWA DLA AMANDY

          • Z okazji 18 urodzin uczennicy Amandy Marcioch Samorząd Uczniowski Szkoły Podstawowej w Gorzkowicach zorganizował akcję „Kartka urodzinowa dla Amandy”. Klasy miały za zadanie przygotować kartki z życzeniami dla swojej koleżanki. Uczniowie z wielkim zaangażowaniem i starannością włączyli się w akcję. Przygotowali kartki i upominki wykonane różnymi technikami plastycznymi oraz przekazali Amandzie moc urodzinowych życzeń.

            Amanda wraz z rodzicami bardzo dziękują za wszystkie kartki urodzinowe oraz za piękne upominki.

          • DZIEŃ JĘZYKA OJCZYSTEGO W SZKOLE PODSTAWOWEJ W GORZKOWICACH

          •  

            A niechaj narodowie wżdy postronni znają,
            iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
            Mikołaj Rej

             

            Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego to coroczne święto obchodzone 21 lutego. Zostało ustanowione przez UNESCO 17 listopada 1999 jako upamiętnienie tragicznego wydarzenia, do którego doszło w 1952 r. w Dhace, która została później stolicą niepodległego Bangladeszu.  W 1947 r. Indie przestały być kolonią brytyjską, niepodległość uzyskał też Pakistan, a tereny Bengalu (na których znajdowała się Dhaka) zostały podzielone pomiędzy te dwa państwa. W 1948 r. rząd pakistański ustanowił język urdu jako jedyny język urzędowy, co spowodowało protesty społeczności zamieszkującej wschodnią część Bengalu i w większości mówiącej po bengalsku (język ten liczy prawie 200 mln użytkowników!). Wobec rosnących napięć etnicznych i powszechnego niezadowolenia z nowego prawa rząd zakazał publicznych zgromadzeń i wieców. Studenci uniwersytetu w Dhace i inni polityczni aktywiści odrzucili nowe prawo i zorganizowali protest 21 lutego 1952 r. Szacuje się, że tego dnia na ulice Dhaki wyszło prawie 30 tys. osób. Powszechny i silny opór obywatelski spowodował, że po latach konfliktu rząd ustąpił i w 1956 r. nadał językowi bengalskiemu status języka urzędowego.

            Święto ma służyć promocji języka ojczystego oraz uświadomieniu społeczeństwu, jak ważne jest prawidłowe posługiwanie się językiem ojczystym w życiu codziennym.

            To dobra chwila, by  pomyśleć, czy na pewno musimy używać wyrazów zapożyczonych, czy ogromny problem sprawi nam powiedzenie „przepraszam” zamiast wszechobecnego „sorry”, „w porządku” zamiast „OK”?

            To moment, by zastanowić  się, czy  używamy w piśmie polskich znaków diakrytycznych, które są jedną  z najbardziej charakterystycznych cech naszego języka. Jak wyglądają nasze SMS, e-maile?  To tam bowiem najczęściej umykają nam wszelkie ogonki i kreseczki.

            Językoznawcy twierdzą, że Polacy nie dbają o czystość języka – wielu wypowiada zdania składające się z samych wulgaryzmów. A my…?

            Rozważmy, czy nie ulegamy modzie na „masakrę”, „wporzo”?

            21 lutego w naszej szkole był dniem na udzielenie sobie samemu odpowiedzi na powyższe pytania. Nauczyciele poloniści omówili  współczesne zagrożenia dla języka polskiego, zostały także przygotowane gazetki, które miały skłonić  uczniów do zastanowienia się, czy nie zubożają naszego bogatego języka. Również drzwi wszystkich  sal lekcyjnych zostały udekorowane hasłami, wyrazami z trudnościami ortograficznymi, różnymi ciekawostkami, które miały przypominać, jak ważny jest nasz język ojczysty. Na szkolnych korytarzach pojawiły się „Karteczki – dobre słowo”, które przypominały o poprawnej wymowie i pisowni wyrazów, które mogą sprawić problemy  niejednemu Polakowi.

            Nauczyciele języka polskiego przygotowali także wystawkę, na której zostały zaprezentowane alfabetyczne informacje i ciekawostki dotyczące języka polskiego. 

            Z okazji Dnia Języka Ojczystego w naszej szkole odbył się również  konkurs ortograficzny, którego celem było sprawdzenie znajomości zasad ortografii.  Z „gżegżółką” i „ohydnymi chmurzyskami” zmagali się  uczniowie  z klas IV. 

            W ramach tego dnia odbyły się również lekcje biblioteczne, podczas których uczniowie z klas I – III pracowali ze słownikami, zmagali się z różnymi zadaniami. Nasi najmłodsi wychowankowie  mieli również możliwość wysłuchania wiersza trudnego w wymowie, którego recytację przygotowała uczennica z klasy IV. Podczas przerw również świętowaliśmy Dzień Języka Ojczystego, w szkolnej bibliotece najodważniejsi humaniści mogli zmierzyć się  z „łamańcami językowymi”.

            Mamy nadzieję, że wszyscy członkowie naszej społeczności szkolnej uświadomili sobie, jak istotne jest kształtowanie świadomości językowej Polaków i propagowanie dbałości o poprawność polszczyzny. Wierzymy, że nasi uczniowie będą szanować swój język ojczysty, będą o niego dbać i nigdy nie będą mieli trudności z wyrażeniem własnym myśli. 

          • ŚWIĘTO NAUKI POLSKIEJ „Z CHEMIĄ ZA PAN BRAT”

          • W przededniu Święta Nauki Polskiej uczniowie Szkolnego Koła Zainteresowań Chemią wraz z opiekunką p. Agnieszką Ziembą przygotowali dla uczniów kl.2. i 3. naszej szkoły ekscytujące spotkanie z nauką.

            Na początku przybliżyli historię tego święta oraz sylwetki wybitnych polskich naukowców: M.Skłodowskiej – Curie i J.Łukasiewicza.

            W dalszej części pokazali młodszym kolegom i koleżankom doświadczenia, które można wykonać bezpiecznie w domu, razem z rodzicami: kolorowe wulkany, lampę lawową. A także takie, które można wykonać tylko w pracowni chemicznej i to pod opieką nauczyciela: reakcję sodu z wodą, magnezu z kwasem chlorowodorowym czy otrzymywania galaretowego wodorotlenku miedzi(II).

            Lekcja bardzo podobała się młodszym kolegom i koleżankom.

             

            Do udokumentowania wydarzenia został wykorzystany aparat fotograficzny z programu #Laboratoria Przyszłości

          • W ŚWIECIE ROBOTYKI

          • Najlepsza edukacja jest przez doświadczenie, dotyk i eksperymenty. Uczniowie z klas 8c i 8d samodzielnie, krok po kroku tworzyli roboty edukacyjne #SkriBot, pozyskane przez szkołę z programu #LaboratoriaPrzyszlości.

            Taka budowa robotów od zera dała uczniom nie tylko mnóstwo satysfakcji ale rozwijała ich kreatywność, umiejętność logicznego myślenia oraz uczyła organizacji pracy.

            Uczniowie małymi krokami wkroczyli w świat inżynierii, poznali podstawy mechaniki i elektroniki. 

            Dzięki #LaboratoriumPrzyszlości  nauka może być świetną zabawą.

          • ZAJĘCIA W ŚWIETLICY - LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI

          • Laboratoria Przyszłości to nowoczesne wyposażenie dla szkół, dzięki któremu zajęcia stają się bardziej atrakcyjne. Pozwalają uczniom poszerzać  zainteresowania w ciągle rozwijającym się technologicznie świecie. Również w naszej szkole uczniowie chętnie uczestniczą w lekcjach z wykorzystaniem takiego sprzętu. W dniu 15.02., spędzając czas w świetlicy szkolnej, mieli możliwość poznać działanie okularów 3D, pobyć w wirtualnej rzeczywistości lecąc samolotem czy zjeżdżając kolejką górską. Lekcja okazała się świetną zabawą, którą na pewno powtórzymy!

          • SPOTKANIE ZE STARSZYM STRAŻNIKIEM LEŚNYM Z NADLEŚNICTWA PIOTRKÓW TRYB.

          • 15 lutego w naszej szkole odbyła się prelekcja ze Starszym Strażnikiem Leśnym z Nadleśnictwa Piotrków Tryb. p. Rafałem Taranowskim.

            Celem spotkania było zapoznanie uczniów z klas I-III z pracą leśnika, kształtowanie podstawowych zasad ochrony przyrody, zachęcenie dzieci do opiekowania się i dokarmiania zwierząt leśnych i ptaków w okresie zimy, pogłębianie wiadomości na temat zwierząt żyjących w środowisku leśnym oraz uświadomienie dzieciom niebezpieczeństw jakie mogą zagrażać środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka.

            Pan leśnik opowiedział o swoim podstawowym obowiązku jakim jest troska o las. Mówił o zwierzętach i ptakach zamieszkujących to miejsce, o ich zwyczajach i potrzebach. Dzieci dowiedziały się, że człowiek jest gościem w lesie i musi szanować zwyczaje gospodarzy, czyli zwierząt w nim mieszkających. Wspólnie przypomnieliśmy zasady zachowania się w lesie (m.in. zachowanie ciszy, porządku, unikanie kontaktu z dzikimi zwierzętami). Dzieci dowiedziały się w jaki sposób pomagać zwierzętom i ptakom przetrwać zimę. Pan leśnik zainteresował swoimi opowieściami wykorzystując różne ilustracje, obrazki, filmy oraz przeprowadził krótki instruktaż wykonania karmnika dla ptaków. Na koniec spotkania dzieci otrzymały odblaski w kształcie zwierzątek leśnych. Dzięki tym zajęciom uczniowie lepiej poznali zasady ochrony przyrody i opieki nad zwierzętami i ptakami, natomiast uczniowie uczęszczający na świetlicę szkolną pamiętając o słowach pana leśnika nasypały pokarm do karmników szkolnych.

            Na zakończenie spotkania dzieci podziękowały panu leśniczemu wręczając własnoręcznie wykonane laurki z życzeniami sukcesów w dalszej pracy

            Spotkanie udokumentowano używając aparatu fotograficznego i statywu z programu #Laboratoria Przyszłości#

          • KONKURS PLASTYCZNY "KWIATY W SZAROŚCI"

          • Anna Śmigielska uczennica klasy 8c Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Gorzkowicach wzięła udział w Ogólnopolskim konkursie plastycznym „Kwiaty w szarości”. Konkurs jest popularyzacją technik monochromatycznych. Konkurs miał skłonić do  przeniesienia swoich\refleksji rysunkowych, malarskich, graficznych w taki sposób, aby stworzyć pracę rysując, malując, fotografując, wyklejając najróżniejsze kwiaty, posługując się bogactwem tylko czerni, szarości i bieli.

            PATRONAT HONOROWY: AKADEMIA SZTUK PIĘKNYCH im. EUGENIUSZA GEPPERTA WE WROCŁAWIU

             

            Do udokumentowania pracy został wykorzystany aparat fotograficzny z programu #Laboratoria Przyszłości

          • KONKURS PLASTYCZNY: "BARWY POKOJU"

          • Anna Śmigielska uczennica klasy 8C Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Gorzkowicach wzięła udział w Wojewódzkim Konkursie Plastycznym: „BARWY  POKOJU”.

            Organizatorem Konkursu jest Liceum Sztuk Plastycznych w Zespole Szkół Ponadpodstawowych nr 6 im. Królowej Jadwigi w Piotrkowie Trybunalskim.

            Partnerem konkursu jest Ośrodek Działań Artystycznych w Piotrkowie Trybunalskim.

            Patronat na konkursem objął Prezydent Miasta Piotrkowa Trybunalskiego.

             

            Do udokumentowania pracy został wykorzystany aparat fotograficzny z programu #Laboratoria Przyszłości

          • WALENTYNKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ W GORZKOWICACH POD HASŁEM „SERDUSZKO DLA HANI”

          • Walentynki to coroczne święto zakochanych przypadające 14 lutego. Nazwa pochodzi od imienia św. Walentego. Zwyczajem w tym dniu jest wysyłanie listów, kartek zawierających wyznania miłości lub sympatii. Już od samego rana w naszej szkole kursowała walentynkowa poczta, która dostarczyła je wszystkie do adresatów. By dodatkowo osłodzić ten dzień i przy okazji uczynić coś dobrego dla innych, SK Caritas wraz z Samorządem Uczniowskim zorganizowały kiermasz charytatywny, z którego cały zysk zostanie przekazany na leczenie naszej uczennicy Hani. Cała społeczność szkolna chętnie wspierała akcję kupując kwiaty oraz pyszne wyroby cukiernicze. Ten wyjątkowy dzień upłynął nam w miłej atmosferze przyjaźni i miłości.

            Z całego serca dziękujemy wszystkim za wsparcie naszej akcji.

          • WALENTYNKI W ŚWIETLICY SZKOLNEJ

          • Walentynki to szczególne święto. W tym dniu wysyłamy kartki, obdarowujemy się prezentami, spędzamy wspólnie czas. Ale skąd wzięło się to święto...? Na to właśnie pytanie odpowiedź poznali uczniowie przebywający w świetlicy szkolnej w SP w Gorzkowicach. Mieli również możliwość własnoręcznie wykonać z masy solnej małe upominki dla przyjaciela. Takie zajęcia przyczyniają się do rozwoju twórczego myślenia i wyobraźni oraz wrażliwości zmysłowej. Wspólna praca zintegrowała uczniów i okazała się wspaniałą zabawą.

          • PRELEKCJA PEDAGOGÓW Z POWIATOWEJ PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W PIOTRKOWIE TRYB.

          • „Wartości w wychowaniu. Rozwiązywanie trudnych sytuacji wychowawczych poprzez współpracę rodziców i nauczycieli”

            9 lutego 2023r w naszej szkole odbyło się spotkanie pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznej w Piotrkowie Tryb.: p. dr Jolantę Jarocką–Piesik oraz p. Bartłomieja Czerwińskiego z rodzicami uczniów i nauczycielami, na którym mieliśmy możliwość wspólnego zastanowienia się nad rolą wartości w wychowaniu dzieci.

            Pedagodzy wyjaśniali co to jest wartość, co kojarzy się ze słowem wartość, co dla człowieka może być ważne. Może są to np. przyjaźń, rodzina, pieniądze, przywództwo, pomoc innym, wiara, praca, wykształcenie, kreatywność, niezależność, duchowość, rozwój?

            Które wartości są najważniejsze? Co chcielibyśmy przekazać dzieciom, by wyrosły na szczęśliwych, „dobrych i porządnych” ludzi?

            System wartości człowieka budowany jest przez rodziców, rodzinę, nauczycieli, kolegów czy środowisko. Głównym przekaźnikiem wartości jest wychowanie, rozumiane jako przygotowanie człowieka do życia i kształtowanie jego osobowości w warunkach konkretnej rzeczywistości społecznej i cywilizacyjnej. Wychowanie to wprowadzenie dzieci i młodzież w kulturę własnego narodu i społeczeństwa, a także oddziaływanie rodziców, wychowawców, nauczycieli na dzieci i młodzież. Jednym z celów wychowania jest stworzenie systemu wartości, który stanowi fundament życia człowieka. Każdy z nas z dzieciństwa wynosi bagaż składający się z przekazanych nam przez rodziców wartości, wzorców zachowań, nawyków, przekonań, poglądów, norm społecznych czy zapatrywań na świat. Ten system wartości buduje osobowość i kształtuje życie człowieka. Najważniejszym sposobem trwałego przekazania dzieciom wartości jest własny przykład i harmonia między deklaracjami słownymi a życiem. Dziecko uczy się przede wszystkim przez naśladowanie. Obserwuje postępowanie mamy i taty, słucha co mówią, patrzy jak reagują. Dlatego na nas dorosłych spoczywa odpowiedzialność za przekazywane dzieciom wartości i wzorce postępowania w życiu.

            Zaproszeni goście wyjaśnili również jak ważna jest współpraca na linii szkoła-dom. Przyczynia się ona bowiem do harmonijnego rozwoju uczniów, ma wpływ na ich zachowanie jak i postępy w nauce. Pozwala na ciągłe doskonalenie się nauczycieli i rodziców jako wychowawców odpowiedzialnych za wszechstronny rozwój dzieci i młodzieży. Sprawnie przebiegająca współpraca wymaga pokonania odczuwalnej obcości, nieufności czy wręcz braku wzajemnego poszanowania. Współpraca między szkołą a domem to rozszerzenie wpływów wychowawczych nauczycieli i rodziców. Sprzyja temu ofiarność i gotowość obydwu stron do wysiłku dla dobra dzieci i młodzieży. Współpraca ta jest wspólnym dążeniem do osiągnięcia dobra poszczególnych uczniów, klas i całej społeczności szkolnej w procesie nauczania i wychowania.Pamiętajmy o tym.

            Do udokumentowania spotkania został wykorzystany aparat fotograficzny z programu #Laboratoria Przyszłości

          • WYCIECZKA KLAS PIERWSZYCH

          • Uczniowie klas pierwszych 10 lutego wybrali się na wycieczkę do Bełchatowa na spektakl teatralny pt. „Jak Rumcajs Cypiska uratował” przygotowany przez Narodowy Teatr Adama Mickiewicza we Wrocławiu. Celem wycieczki było między innymi rozbudzanie zainteresowania kulturą oraz wyzwalanie pozytywnych uczuć i emocji.

            W spektaklu uczniowie zobaczyli bardzo ciekawą historię małego Cypiska, dzięki której przekonali się, co znaczy i jak ważna jest, szczególnie dzisiaj możliwość polegania na najbliższych. Dowiedzieli się, co znaczy prawdziwa przyjaźń i dlaczego warto być dobrym dla zwierząt. Z treści spektaklu wynika niezwykłe przesłanie stawiające na pierwszym miejscu takie wartości, jak: dobroć, sprawiedliwość, lojalność, rodzina, poszanowanie godności ludzkiej czy życie w harmonii z otaczającą przyrodą . Uczniowie podziwiali niezwykle efektowne lalki teatralne, które towarzyszyły niektórym postaciom. Spektakl ubarwiły wesołe piosenki i efekty świetlne. Dzieci poznały zasady prawidłowego zachowania się w Teatrze.

            Słodkie uśmiechy, radosne opowieści oraz gromkie brawa po spektaklu są z pewnością dowodem na to, że wycieczkę można uznać za udaną.

          • „POZNAJEMY KULTURY KONTYNENTÓW”

          • Tym razem zawitaliśmy do Ameryki Północnej.

            Uczniowie wspólnie zlokalizowali na mapie Amerykę Północną i wymieniali kraje, które znajdują się na tym kontynencie. Odnaleźli także kontur omawianego kontynentu i przykleili na naszej specjalnej mapie.

            Dowiedzieliśmy się, że to kontynent pełen różnorodności i przeciwności – z jednej strony duże, nowoczesne miasta, z drugiej natomiast – szczyty górskie, dzika przyroda i bogactwa naturalne.  Ludność kontynentu jest także bardzo zróżnicowana pod względem etnicznym.

            Poznaliśmy zwierzęta żyjące w Ameryce Północnej. Dowiedzieliśmy się także, że to właśnie na tym kontynencie znajduje się najwięcej parków narodowych i rezerwatów przyrody, bo szczególną uwagę przykłada się do ochrony środowiska naturalnego.

            Podczas zajęć uczniowie wysłuchali faktów i ciekawostek o kulturze Indian.

            Poznaliśmy również historię powstania nazwy „Indianie” oraz dlaczego nie powinniśmy tak mówić.

            Odnaleźliśmy miejsce na mapie, gdzie dopłynął Krzysztof Kolumb oraz gdzie myślał, że dopłynął. Ludzie w Europie nie wiedzieli wtedy o tym, że istnieją Ameryki! To właśnie dlatego mówimy, że odkrył je właśnie Kolumb.

            Krótkie opowiadania Sylwestra Przybyły przeniosły dzieci w świat legend i wierzeń indiańskich.

            Dowiedzieliśmy się, jak Indianie żyli dawniej, a jak żyją dziś. Jakie są ich zwyczaje, jak powstają ich zaskakujące imiona oraz jakiej słuchają muzyki oraz, gdzie mieszkają.

            Po wysłuchaniu utworu Edyty Górniak, pt. „Kolorowy wiatr”, uczniowie bardzo aktywnie dyskutowali na temat odmiennych sposobów postrzegania świata przez różne nacje i narodowości.

            Na koniec, każdy z uczestników wykonał swój własny indiański pióropusz.

             

            Prowadząca

            p. Marlena Radojewska-Pechta

          • DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU

          • Dzień Bezpiecznego Internetu to doskonały moment, aby  poprzez różne inicjatywy poszerzać  wiedzę uczniów w zakresie profilaktyki zagrożeń online i edukacji cyfrowej.

            Stale przybywa zjawisk, z którymi warto być na bieżąco, aby dobrze rozumieć świat nowych mediów i poruszać się w nim z rozwagą.

            Uczniowie z klas 4-8 Szkoły Podstawowej w Gorzkowicach  w ramach ogłoszonego w szkole konkursu przygotowali prezentacje o zagrożeniach w Internecie i możliwościach chronienia się przed nimi.

            Autorzy nagrodzonych prac:

            - I miejsceHanna Cimcioch – kl. 5a

            - II miejsceAgnieszka Włuka – kl. 4c

            - III miejsceMaja Miśkiewicz – kl.4c

            Uczniowie z klas 1-3 tematykę bezpieczeństwa w Sieci przedstawiali za pomocą prac plastycznych. Wszyscy autorzy otrzymali drobne upominki.

             

            Zdjęcia dołączone do notatki zostały zrobione aparatem pozyskanym przez szkołę w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.

          • ZABAWA CHOINKOWA 2023

          • Karnawał to czas wspaniałej, radosnej zabawy i rozrywki. Świetną okazją ku temu są szkolne bale karnawałowe.

            4 lutego 2023r. w Szkole Podstawowej w Gorzkowicach przy dźwiękach znanych przebojów muzycznych odbyła się zabawa choinkowa.                                                            

            Tradycyjnie dzień wcześniej uczniowie wraz z opiekunami Samorządu Uczniowskiego pięknie udekorowali salę taneczną kolorowymi balonami.

            Dyrektor szkoły Pani Magdalena Treścińska – Niemczyk przywitała wszystkich uczestników i oficjalnie rozpoczęła zabawę. Uczniowie w pięknych i oryginalnych przebraniach zaczęli prezentowanie na parkiecie swoich umiejętności tanecznych. Wśród przebierańców można było dostrzec wróżki, księżniczki, piratów, żołnierzy, policjantów czy kowbojów.

            Tego dnia animatorki z Fitnes Center Karolina Nowak oraz członkowie Samorządu Uczniowskiego pod okiem opiekunów zorganizowali wiele konkursów z nagrodami oraz zabaw integracyjnych, sprawnościowych i  tanecznych. Było przeciąganie liny, zabawy z chustą animacyjną, piłkami, balonami, pociągi, kółeczka itp.

            Moc radości dostarczyło malowanie buziek dzieci oraz brokatowe tatuaże.

            Punktem kulminacyjnym imprezy był wybór Króla i Królowej balu, którymi zostali Zuzanna Woźniak i Bartek Szulc z klas młodszych oraz Lena Bachańska i Krzyś Mazurkiewicz z klas starszych.

            Bal zakończyła skoczna „Belgijka”, która porwała do tańca nie tylko uczniów, ale i nauczycieli.

            Ogromne podziękowania należą się Radzie Rodziców - organizatorom zabawy choinkowej,  za zaangażowanie, organizację i sponsorowanie imprezy, zakup materiałów do przystrojenia sali, licznych i atrakcyjnych nagród za wygrane i udział w konkursach, a także zorganizowanie słodkiego poczęstunku dla uczniów.

            Zabawa była bardzo udana i niewątpliwie zintegrowała uczniów. Kolejne karnawałowe szaleństwo dopiero za rok.

          • MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PUZZLI

          • 3 lutego 2023 r. w Szkole Podstawowej w Gorzkowicach obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Puzzli. Uczniowie z klas I – III zapoznali się z historią tej zabawy. Opowiadali swoje przygody związane z puzzlami. Oprócz tradycyjnych puzzli samodzielnie tworzyli własne układanki, wykorzystując przy tym tablicę interaktywną. Układanie puzzli to wspaniała zabawa, zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Buduje wiarę we własne możliwości, trenuje pamięć i rozwija manualnie. Dzięki niej wszyscy mogli wykazać się swoją kreatywnością i umiejętnością logicznego myślenia.

          • DZIEŃ POZYTYWNEGO MYŚLENIA

          • „ Podobno optymista twierdzi, że żyjemy w najlepszym z możliwych światów, a pesymista obawia się, że to może być prawda „​​​​​​​​​​​​​​​​​

            Dzień Pozytywnego Myślenia ma pomóc wszystkim przyjąć tę prawdę i uwierzyć, że wszystko zmierza we właściwym kierunku.

            Pomysłodawcą tego święta, które w USA obchodzi się 13 września, jest amerykańska psycholog KirstenHarrell. Od lat zajmuje się ona badaniem (również na własnej skórze) wpływu optymistycznego nastawienia na zdrowie i proces leczenia. Jej zdaniem pozytywne myślenie może zdziałać więcej, niż nam się wydaje. Optymista nie szuka problemów, wręcz przeciwnie, czerpie z życia pełnymi garściami. Prawdą jest również to, że przyjemniej żyje się z człowiekiem, który potrafi każdy dzień przywitać uśmiechem. Pamiętajmy ---> śmiech i radość są zaraźliwe, więc otaczajmy się ludźmi pozytywnie patrzącymi na świat :)

            Drugi dzień lutego jest zatem doskonałą okazją do tego, by szklanka była zawsze w połowie pełna.

            Na lekcjach w młodszych i starszych klasach nauczyciele wplatali aktywności, które dotyczyły tego właśnie tematu. Na lekcjach informatyki uczniowie oglądali materiały filmowe, dzięki którym dowiedzieli się dlaczego warto myśleć pozytywnie. Na zajęciach plastyki uczniowie klasy 5a i 4a wykonali prace plastyczne : POZYTYWNA MANDALA PRZY MUZYCE RELAKSACYJNEJ. W czasie tych zajęć wykorzystaliśmy zgodnie z programem Laboratoria Przyszłości aparat fotograficzny, za pomocą którego uczniowie sami udokumentowali swoje prace.

            Klasy 1-3 w ramach obchodów Dnia Pozytywnego Myślenia poznały historię niewidzialnego plecaka, który wszyscy ludzie na całym świecie każdego dnia noszą że sobą. Jest to specjalny plecak, który służy do noszenia miłych i ciepłych uczuć, np. radości, dobrego samopoczucia i zadowolenia z siebie. Kiedy plecak jest pełny czujemy się szczęśliwi. W Dniu Pozytywnego Myślenia dowiedzieliśmy się, co musimy zrobić, żeby nasze plecaki były jak najczęściej wypełnione dobrymi uczuciami, oraz w jaki sposób możemy pomóc napełnić plecaki osób wokół nas.

            Klasy 4 – 8 „trenowały pozytywne myślenie” przygotowując emotkę z cytatem, aforyzmem lub powiedzeniem dotyczącym radości życia. Odpowiedzialni za przygotowanie oraz powieszenie jej na „drzewie myśli pozytywnych” byli gospodarze klas 48 Emotki ideas | śmieszne gify, buźka, emotikony

            Wszystkie klasy udekorowały drzwi swoich sal lekcyjnych przygotowanymi emotkami.

             

            Dzięki tym wszystkim elementom na lekcjach, zrozumieliśmy, że czasem wystarczy jeden uśmiech, żeby przywołać słońce na ciemnym niebie🙂 ☀

          • PODSUMOWANIE FINAŁU WOŚP

          • Wolontariusze WOŚP ze Szkoły Podstawowej w Gorzkowicach mogą być z siebie dumni! Łączna uzbierana przez nich kwota podczas 31. finału to 4746,28 zł :) Od połowy grudnia do 27. stycznia 2023 roku odbyła się w naszej szkole również stacjonarna zbiórka pieniążków na rzecz Wielkiej Orkiestry. Zebraliśmy niebagatelną kwotę, bo aż 1172,03 złotych, co spowodowało, że niemal dwukrotnie przebiliśmy kwotę z zeszłego roku. Dziękujemy wszystkich darczyńcom, a przede wszystkim naszym szkolnym Wolontariuszom:)

            Zdjęcia wykonano sprzętem zakupionym w ramach Ogólnopolskiego Projektu "Laboratoria Przyszłości".

          • LEKCJE INFORMATYKI Z WYKORZYSTANIEM SPRZĘTU Z #LABORATORIAPRZYSZŁOŚCI

          • Uczymy Photony tańczyć 

            Nowoczesne technologie stają się standardami w edukacji, uczą samodzielności w planowaniu i wykonywaniu zadań, pracy zespołowej i zwiększają motywację wewnętrzną uczniów.

            Uczniowie klasy 8c rozpoczęli naukę z robotami Photon zakupionymi w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości od stworzenia w interfejsie graficznym Photon  Blocks wersji  choreografii tanecznej. Jak się okazało, niektóre roboty też mylą kroki :-)

          • WIRTUALNA LEKCJA UCZNIÓW KLASY 2 C – WYKORZYSTANIE SPRZĘTU ZAKUPIONEGO W RAMACH OGÓLNOPOLSKIEGO PROJEKTU „LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI”

          • Nasza szkoła przystąpiła w tym roku do Ogólnopolskiego Projektu „Laboratoria Przyszłości”. Jest to inicjatywa edukacyjna Ministerstwa Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum Gov Tech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Misją inicjatywy jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
            1 lutego 2023r. uczniowie klasy 2c wybrali się do pracowni komputerowej wyposażonej w nowoczesny sprzęt zakupiony w ramach  programu „Laboratoria przyszłości”. Uczestniczyli w lekcji prowadzonej przez Pana Arkadiusza Krasonia – nauczyciela informatyki oraz wychowawcę  klasy Panią Anetę Krawczyk. Tematem zajęć było poznawanie odległych zakątków świata z wykorzystaniem okularów Class VR, które uatrakcyjniły zdobywanie wiedzy przez uczniów oraz pomogły w lepszym jej przyswojeniu. Uczniowie nie tylko widzieli wirtualny świat na ekranie, ale praktycznie stali się jego częścią, co sprzyjało przeżywaniu i zapamiętywaniu wiadomości.
            Zajęcia dostarczyły uczniom niezapomnianych wrażeń. Teraz czekają na kolejną lekcję z wykorzystaniem edukacyjnych robotów, przydatnych w nauce programowania.